14 motive pentru care nu e ok să cumperi like-uri pentru pagina ta de Facebook

like-uri vanzare

Din cauza faptului că tot mai multe branduri sunt pe Facebook și news feed-ul nostru este din ce în ce mai aglomerat, companiile se luptă din răsputeri să iasă în evidență. Multe dintre ele apelează și la mici scurtături în drumul spre o pagină de Facebook de succes dar care, după părerea mea, se cam îmbată cu apă rece.

Există această percepție conform căreia un utilizator mai degrabă ar da like unei pagini cu 5 000 de like-uri decât cu 500 de like-uri. Este o normă socială foarte plauzibilă și totodată singurul argument puternic pro like-uri false pe care eu îl văd. Motive pentru care nu este bine să cumperi like-uri pentru pagina ta de Facebook:

  1. like-urile false cu siguranță nu aduc după ele utilizatori care fac parte din publicul tău țintă și deci nu se vor transforma în clienți și nu vor ajuta la îndeplinirea obiectivelor – dacă ai un magazin online de îmbrăcăminte pentru femei de 19-25 de ani, dintre like-uri pe care le cumperi doar un procent foarte mic va face parte din aceasta categorie și ceilalți nu vor fi interesați de pagina ta;
  2. like-urile false dau peste cap Facebook Insights și nu vei mai știi din ce categorie fac parte fanii tăi veniți organic, plus nu vei mai putea crea o campanie bine targetată și de succes pentru că nu știi publicul tău adevărat;
  3. din moment ce doar un procent mic din fanii tăi văd postările paginii (dacă înainte era 16%, acum a scăzut dramatic, cam 0,4 – 4 %), mesajele tale vor ajunge cel mai probabil la cei neinteresați de pagină și nu la fanii reali ai brand-ului;
  4. vrei ca pagina să crească organic, în timp, odată cu compania și nu forțat;
  5. îți va afecta negativ Edge Rank-ul paginii pentru că deși îți mărești numărul de fani, îți va scădea numărul de utilizatori activi și vei apărea mai puțin în news feed;
  6. practic, nu generezi conținut pentru oameni reali – ca și cum ai organiza o piesă de teatru într-o sală goală;
  7. nu vei obține engagement, adică nu vor exista interacțiuni  – foarte puțini îți vor da like, share, comment la postări;
  8. vei arunca bani pe fereastră dând boost postărilor și mirându-te de ce nimeni nu te bagă în seamă;
  9. în timp, numărul de like-uri va scădea substanțial (când utilizatorii își vor da seama că nu sunt interesați de pagina ta și își vor da, pe rând, unlike);
  10. mai multe like-uri NU îți aduc credibilitate și o reputație bună, orice ar zice oricine altcineva – credibilitatea se obține în timp, cu perseverență și talent, cu postări dese, bine targetate și content de calitate;
  11. deși se pare că nu este ilegală, achiziționarea de like-uri nu este încurajată de Facebook și pagina ta poate fi blocată, ștearsă și vei pierde tot ce ai construit;
  12. există foarte mulți scammeri și sunt slabe șanse să primești ce îți este promis din partea celor care vând like-uri, de obicei like-urile nu provin de la oameni reali sau nu provin de la oameni cât de poate de random;
  13. nu va mai fi nevoie de oameni care lucrează în social media, ca mine, pentru că cei care au firme vor considera că ajunge să cumpere niște like-uri pentru a se promova pe Facebook;
  14. nu vei învăța nimic din această experiență despre publicurile interesate de firma ta și despre cum poți ajunge la ele.

Tu ce părere ai despre cumpărarea de like-uri pentru paginile de Facebook? Și dacă ai trecut printr-o asemenea experiență, care a fost rezultatul?

Comments

comments

1 Comment on 14 motive pentru care nu e ok să cumperi like-uri pentru pagina ta de Facebook

  1. Eduard
    October 24, 2013 at 3:32 pm (4 years ago)

    Exact cum ai zis si tu, bani aruncati pe fereastra, sunt inutile like-urile daca nu vin din partea unor persoane reale care sunt interesate de continutul paginii.

    Reply

Leave a Reply