Cum să-ți promovezi localul în social media

Fiind născută în peisajul urban, am crescut prin localurile din Timișoara. Știu în fiecare spațiu ce baruri și restaurante au fost din 2000 încoace, ce party-uri s-au ținut, le țin minte denumirile, ce pereți au doborât, ce tipurile de oameni care erau acolo și ce aveau special fiecare. Acum, în era social media, nu mai trebuie să te plimbi prin Unirii să te hotărăști jumate de oră unde ai vrea să mergi. Intri pe Facebook și iei o decizie înainte să ieși din casă.

Avantajele unei prezențe în social media a unui local, fie că este el cafenea, lounge, gelaterie, restaurant sau cofetărie sunt numeroase: cum am zis și mai sus, tinerii aleg un local și după pagina de Facebook care este o oglindă a activității sale. Cu toții vrem o cafenea sociabilă, o cafenea cool care să ne facă să ne simțim grozav prin simplul fapt că ne dăm check-in acolo. Apoi, dacă ești în social media atragi mai mulți clienți noi: creezi “events”, clienții tăi își dau check-in și-și fac poze în local pentru ca alte sute de oameni să vadă activitatea lor, oameni care, dacă le place ce văd, trec și ei pe acolo.

social_media_marketing_cafe

Îți fidelizezi clienții mai ușor, clienți care când observă poze cu acea tartă de mere cu înghețată pe Facebook, își amintesc ce experiență plăcută au avut la tine și vor reveni. Ai ocazia să postezi oferte speciale, poze cu băuturi de la bar, specialități inedite și să le arăți oamenilor ce avantaje au dacă vin la tine să mănânce de Valentine’s Day. Poți răspunde foarte ușor la întrebările clienților și primești feedback. Mai mult, creezi o comunitate de oameni care adoră localul tău și îi vor îndemna și pe prietenii lor să devină fani.

Ce să faci și să nu faci în promovarea localului tău în social media:

DOs:

  • folosește multe poze cu preparatele/băuturile tale, pagina trebuie să fie vizuală, să-ți facă poftă
  • alege un profile photo și un cover photo care să-ți susțină brand-ul
  • nu uita să pui adresa și harta către local pe pagina de Facebook și orarul împreună cu informații cât mai complete
  • postează oferte speciale, băuturile preferate ale clienților și produsele care se găsesc în exclusivitate la tine
  • targetează-ți postările geografic
  • postează testimoniale de la clienți și angajați dar nu exagera
  • oferă-le ceva special fanilor dacă îți dau like: un biscuite la cafea, un desert, un sample, o băutură în plus
  • promovează-ți postările importante cu buget
  • organizează mici concursuri, quizuri cu premii
  • pune întrebări și generează discuții cu fanii
  • pune logo-ul pe toate pozele
  • setează-ți pagina de Facebook pentru ca fanii să-ți poată da steluțe și review-uri
  • pune link către rețelele sociale pe meniu sau flyere
  • nu ignora Instagram, șansele sunt că acolo vor fi cele mai multe poze din localul tău
  • promovează-ți evenimentele fanilor
  • promovează ceea ce te face special
  • pozează/creează un filmuleț în care se vede bucătăria și eventual un interviu cu bucătarul
  • implică bloggerii să-ți scrie recenzii 
  • mesajele funny merg întotdeauna dar nu exagera, varietatea face mare lucru
  • organizează seri tematice/ de discount/sampling cu fani de pe rețelele sociale
  • răspunde la toate mesajele pe care le primești pe pagină în timp real și oferă răspunsuri sincere indiferent de feedback
  • postează despre oraș și evenimente generale, nu doar despre local
  • fii prietenos, amuzant și keep it simple
  • folosește-te de colaje, filtre, unghiuri pentru a face pozele interesante

 

DON’Ts:

  • nu este recomandat ca un local/brand să aibă cont de Facebook și nu pagină, ești afacere, nu persoană fizică. Totuși, din păcate, se practică păstrarea amândurora în paralel pentru a trimite invitații la evenimente. Oricum, nu publica aceleași postări pe cont și pe pagină, folosește doar pagina pentru postări.
  • mai bine nu ai deloc o pagină de Facebook, decât una tristă, “în paragină”
  • nu posta aceleași lucruri încontinuu
  • ai grijă la gramatică, cu o greșeală ți s-a dus credibilitatea
  • nu fura poze de pe internet, vrei să te promovezi pe tine, nu o imagine făcută de altcineva
  • nu-ți da share la propriile poze de pe contul de Facebook personal sau al paginii – e enervant
  • poze galbene, întunecate și blurry nu vor atrage fani
  • nu folosi clișee, știm că ziua de luni e nașpa, ziua de vineri e faină și trebuie să bem cafea dimineața
  • nu posta poze fără text
  • 20 de poze cu aceeași cafea nu vor avea niciun impact
  • nu lăsa amatori să se ocupe de conturile sociale, îți pot strica imaginea

 

Ce alte sfaturi ai avea pentru localurile care vor să se promoveze în social media? Și ce localuri ți se pare că se promovează foarte bine pe rețelele sociale?

Comments

comments

2 Comments on Cum să-ți promovezi localul în social media

  1. Andre Voicu
    May 9, 2014 at 5:45 pm (3 years ago)

    Buna seara,

    De putin timp sunt proprietarul unei cafenele/restaurant in Bucuresti, as vrea sa promovez localul si am dat peste articolul tau, care mi se pare foarte interesant.Fiind la inceput de drum, ne-am axat pe renovare, dar acum avem nevoie de promovare, bineinteles cu un buget redus.Imi poti recomanda pe cineva in Bucuresti cu care as putea colabora?

    O seara buna

    Reply

Leave a Reply